aktuality z rally Budapest - Bamako 2010 (rok 2009 - 2010)
• 9.května 2010 – Zámecký autosalón na Kozlu - ve dnech 15. a 16.
května proběhne na zámku Kozel u Plzně 3. ročník jarního zámeckého autosalónu. Náš závodní speciál SUBARU Leone, se kterým jsme se zúčastnili Rally Budapest - Bamako 2010, bude vystaven na stánku společnosti AUTWEC, plzeňského zastoupení SUBARU.
Czech Subaru Team 9.5. 2010 - 22:19 hod.
• 6.února 2010 – Pro ty, kteří chtějí vidět náš speciál po absolvování rally Budapešť - Bamako 2010, bude vystaven od středy 10.2.2010, do neděle 21.2.2010 v prostorách plzeňské Olympie.
Czech Subaru Team 6.2. 2010 - 19:34 hod.
• 4.února 2010 – Děkujeme všem, kteří se zúčastnili setkání po "příjezdu z rallye" v restauraci Modrá Hvězda. Je nafoceno a natočeno celkem dost materiálu, tudíž jsme nebyli schopni vše prezentovat. Chtěli bychom Vás požádat o sledování těchto stránek i nadále. Postupně tu budou přibývat fotky i videa ze závodu. Ještě jednou všem, co nás jakýmkoliv způsobem podporovali, moc děkujeme.
Czech Subaru Team 4.2. 2010 - 00:12 hod.
• 1.února 2010 – Ráno jsme se vylodili v jižním Španělsku a míříme do Čech. Předpokládaný příjezd je ve středu odpoledne, proto váš všechny zveme na avizované setkání po příjezdu. Středa (3.2.2010) 18:00 hod. restaurace Modrá Hvězda v Dobřanech (Loc: 49°39'19.533"N, 13°17'24.134"E)
Czech Subaru Team 1.2. 2010 - 12:32 hod.
• 30.ledna 2010 – Dnes jsme se vydali na cestu zpět do Čech. Ihned po návratu bychom chtěli uspořádat setkání všech kamarádů a příznivců, kteří nám po čas závodu drželi palce. Setkání proběhne v restauraci Modrá Hvězda v Dobřanech (Loc: 49°39'19.533"N, 13°17'24.134"E) . Předpokládáme návrat v druhé polovině příštího týdne. Přesný termín upřesníne až budeme v Evropě, proto sledujte tyto aktuality. Všechny srdečně zveme.
Czech Subaru Team 30.1. 2010 - 21:35 hod.
• 29.ledna 2010 – 14. etapa: Tafrout - Agadir (Maroko)
- Dnes krátce po poledni jsme dosáhli cíle rally v marockém Agadiru. Jsme vyčerpáni, ale šťastni - více info přidáme později.
Děkujeme všem za podporu.
Czech Subaru Team 29.1. 2010 - 12:56 hod..
- Máme za sebou závěrečný ceremoniál, na kterém Maďaři ukázali, že jsou fakt Maďaři a nedokázali poskytnou závěrečné výsledky. Výhlásili pouze tři první místa a zbytek z cirka 280 členého startovního pole neví, jak dopadli. Dnešní etapa nebyla náročná, čili nepředpokládáme žádný výrazný propad, ani posun.
Czech Subaru Team 29.1. 2010 - 20:31 hod..
- Poslední etapa měřila 203 km. Časový limit na její splnění byl 5 hodin a úkolů bylo zadáno 14. Byla jednoduchá, převážně po silnici a vzhledem k tomu asi již nic nezměnila na výsledcích. Konečné výsledky jsme se nedozvěděli. Předpokládáme, že jsme 22. V 17 hodin byl závěrečný ceremoniál a menší oslava. Dnes jsme se konečně trochu vyspali a po snídani vyrážíme na zpáteční cestu přes Marrakesh.
Czech Subaru Team 30.1. 2010 - 12:38 hod..
- V Rally Budapešť - Bamako 2010 jsme odsadili 20. místo s 1212 body.
Czech Subaru Team 30.1. 2010 - 14:05 hod..
• 28.ledna 2010 – 13. etapa: Sidi Ifngi - Tafroute (Maroko)
- Dnešní etapa měřila 260 km s limitem 7 hodin a 23 úkoly. Start byl v 9 hod. Velmi pěkná etapa, prakticky celá etapa vedla přes hory, prudké stoupání a klesání, technická trať, místy trial, kamenité, prašné i blátivé horské cesty. Krajina rychle měnila ráz - projížděli jsme jak územím s hojnou vegetací, tak i přes nehostinné pustiny téměř bez vegetace. Dnes jsme mohli jet opět ve svižném tempu a dařilo se nám bez problémů plnit úkoly. Stihli jsme také časový limit a získaly tak bonusové body za včasný příjezd do cíle etapy. Doufáme, že se nám podařilo zlepšit umístění v průběžném pořadí. Zítra nás čeká start v 7 hod., časový limit 5 hodin a od 17 hod. závěrečný ceremoniál a vyhlášení konečných výsledků.
Czech Subaru Team 28.1. 2010 - 08:14 hod..
-Po předposlední třinácté etapě jsme na 22. pozici
Czech Subaru Team 28.1. 2010 - 08:34 hod..
• 27.ledna 2010 – 12. etapa: Cap Dra - Sidi Ifngi (Maroko)
- Dnes byla opravdu krásná etapa. Ideální pro nás i naše Subaru. Odstarovali jsme před jedenáctou hodinou . Máme před sebou 250 km a časový limit 9 hodin, což se dá zvládnout. Dnešní etapa vedla po rychlých pistách, zavedla nás do hor. Následoval asi 30 km dlouhý úsek po pláži, kterou vystřídaly duny i bahno. Všude kolem nás byli vidět volně žijící svišti a velbloudi. Žasli jsme nad plantážemi kaktusů. Cestou jsme míjeli místní farmy a kluky, kteří "pásli" stáda ovcí. Do 163 km jsme měli všechny úkoly bez jakýchkoliv problémů, výborném čase, prostě skvěle rozjetá etapa. Pak se nám ale zlomilo uložení ramene - tentokrát na levém, zadním kole - stejný problém jako před několika dny na druhé straně. Opět nám moc pomohl Radek Pelc se svým týmovým kolegou a Land Roverem s Adventure kategorie, kterým tímto opravdu moc děkujeme. Opět co nejrychleji přijeli, naložili Jirku a rameno do svého auta, pomohli vyhledat dílnu, kde bylo možné zlomený šroub svařit a vyztužit. Oprava nás zdržela a tak jsme byli nuceni vynechat poslední 4 úkoly, abychom se vyhnuli penalizaci za pozdní příjezd. Zlomený šroub nás tak stál 20 bodů za nesplněné úkoly a 20 bonusových bodů za včasný příjezd do cíle před časovým limitem. Naštěstí jsme stihli dojet 2 minuty před limitem pro penalizaci a hlavně - pokračujeme v závodě! Nebýt českých šroubů, které jsme použili na ramenech a které způsobily dosavadní závady, byl by náš speciál bez jediného technického problému. V Čechách jsou prý velké mrazy, zde se však teploty přes den pohybují kolem 30 st. C. Doufáme, že zítřejší etapa bude po podobném terénu jako dnešní a zajedeme dobrý výsledek. I když v takto náročném závodě a nabitém startovním poli, kde mimo jiné je i Mitsubishi maďarského Dakar Teamu, budeme rádi za jakékoliv umístění, hlavně když dojedeme do cíle. Škoda, že do konce této dálkové africké rally zbývají již jen 2 etapy. Jak my, tak i naše Subaru, máme stále dost sil a chuť závodit.
Czech Subaru Team 28.1. 2010 - 00:06 hod..
-Podle ranních výsledků (28.1.2010) jsme i po této etapě s velkým zdržením způsobené opravou zadního ramene na 23. místě
Czech Subaru Team 28.1. 2010 - 09:45 hod..
• 26.ledna 2010 – 11. etapa: Khanifiss - Cap Dra (Maroko) - 360km
- Na dnešní 360 km dlouhou etapu nám pořadatelé vymezili časový limit 8 hodin. Odstartovali jsme v 9:20 hod a již od počátku se jelo ve výrazně rychlejším tempu než v posledních dnech. Naše maximální rychlost dosahovala 150km/hod a dařilo se i rychle plnit zadané úkoly. Projížděli jsme opět nádhernou i když nehostinnou krajinou, párkrát nás zbrzdili stáda koz, oslů a velbloudů, pasoucí se okolo tratě. Bohužel dnes nebyl součástí itineráře žádný průjezd písečnou pouští. 11. etapu jsme absolvovali bez jediného defektu a naopak se večer podařilo v Tan-Tanu opravit poškozený disk i pneumatiku. Máme tedy alespoň tři rezervy a větší klid do závěrečných etap. I počasí se trochu umoudřilo, již tolik nefouká jako včera, pouze večer spadlo pár kapek. Teplota v kabině nepřekračovala 35st.C. Do cíle jsme dorazili 6 minut před uplynutím našeho časového limitu. Jelo se nám skvěle a celkově z dnešního dne máme dobrý pocit. Naše auto je v dobré kondici, ale při letmé prohlídce bivaku je jasné, že řada týmů bude opravovat celou noc. Doufáme, že pořadatelé ráno poskytnou oficiální výsledky alespoň za 10. etapu - podle našich odhadů se držíme okolo dvacátého místa.
Czech Subaru Team 27.1. 2010 - 01:26 hod..
-Po 10. etapě nám patří 22. pozice.
Czech Subaru Team 27.1. 2010 - 19:18 hod..
• 25.ledna 2010 – 10. etapa: Camp Roi Bedouine - Khanifiss (Maroko) - 209 km
- Po včerejší dlouhé etapě jsme byli vděční za dopolední tři hodinky spánku. Po probuzení jsme se dozvěděli o další změně posledních čtyř etap. Ve 13:45 hod. nám odmávali start do další, již 10. etapy, která vedla z Camp Rio Bedouine do Khanifiss. Čekalo nás pouhých 209 km s časovým limitem 6 hodin. Píši pouhých, ale spíše by se hodilo "celých" 209 kilometrů, protože v 90% trasa vedla po rozbitých cestách s nevyzpitatelnými kameny. Dohodnuté bylo trochu volnější tempo, abychom šetřili auto, nic méně jsme se nevyhli dvěma defektům o ostré kameny. Trochu nás znervozňuje, že na zbytek závodu vezeme již pouhé dvě zdravé pneumatiky a začínáme pokukovat po "pneuservisech". Hodně zajímavý pro nás byl několika kilometrový přejezd pláže, kde jsme se doslova museli vyhýbat přílivovým vlnám. Na tomto úseku si užíváme i trochu rychlejší jízdu nad 130km v hodině. Následoval průjezd fascinujícím kaňonem a pak znova na kamenité cesty. Do cíle etapy se dostáváme před dvacátou hodinou a plníme tak časový limit. Auto se zdá být opět v dobré kondici. Zdravíme všechny do Čech a děkujeme nejen Subaru Fan Clubu za držení palců.
-Oficiální výsledky po 9. etapě (24.1.2010) - i přes včerejší technické problémy jsme na 18. místě..
Czech Subaru Team 25.1. 2010 - 21:45 hod..
nový rozpis etap:
11. etapa (26.1.2010) - Khanifiss - Cap Dra
12. etapa (27.1.2010) - Cap Dra - Sidi Ifngi
13. etapa (28.1.2010) - Sidi Ifngi - Tafroute
14. etapa (29.1.2010) - Tafrout - Agadir
humanitární pomoc:
- Kamion naložený humanitární pomocí spolu s doprovodem tří aut jedoucí do Mali, dnes dosáhl města Laayoun v Západní Sahaře.
AHU (afro-maďarská asociace) 25.1.2010
• 24.ledna 2010 – 9. etapa: Assa - Tarfaya (Maroko)
- Aktualní info - 14:04 se na našem speciálu rozpadlo uložení zadního ramene. Auto je momentálně nepojízdné - tento náhradní díl sebou nemáme a řešíme možnosti opravy
Czech Subaru Team 24.1. 2010 - 14:18 hod..
- Opraveno - po 19.hodině vyrážíme s obrovskou ztrátou do bivaku. Máme před sebou ještě 260 km. Další info snad večer.
Czech Subaru Team 24.1. 2010 - 20:03 hod..
souhrn dne
- Dnes jsme odstartovali 7:20 hod. do etapy dlouhé 640 km a podle organizátorů nejtěžší v tomto ročníku. Nepříjemné byly kamenité cesty s velkými ostrými kameny, nekonečné přejezdy přes hory a spousta koryt vyschlých řek napříč "cestou". Po celý den foukal velmi silný vítr, který zvedal jemný písek a prach, přičemž tvořil nebezpečné písečné jazyky. Opět jsme se pákrát brodili přes řeky a přejížděli vyschlá jezera. Světlý bod dnešní etapy byl průjezd krásnou oázou, kolem které jsme viděli obrovské množství volně rostoucích kaktusů a potkávali spousty velbloudů. Bohužel (jak už jsme psali), nám na 210 km prasklo uložení zadního ramene, s čímž jsme nemohli pokračovat v závodě. Naštěstí nám, velmi ochotně, pomohl Radek Pelc, jedoucí v kategorii Adventure. Mezitím, než přijel jsme potřebné díly vymontovali a Radek vzal Jirku do 60 km vzdáleného města rameno zavařit. Já s Radkovo týmovým kolegou jsme provedli nezbytné přípravy pro zpětnou montáž. Asi po dvou hodinách se oba vrací s provizorně opraveným dílem, ale samotnou montáž nám neskutečně znepříjemňuje silný vítr se všudy přítomným pískem. Po opravě jsme se co nejrychleji vydali na cestu do cíle etapy. Po ujetí několika desítek kilometrů dostáváme zprávu, že další z českých týmů má technické problémy na trati. Vzhledem k tomu, že v dnešní etapě jsme převážnou většinu bodovaných úkolů nesplnili, tutíž bodová ztráta, i v případě nesplnění časového limitu, nebude tak velká. Nechali jsme si poslat jejich souřadnice. Ač vyčerpáni, otáčíme se a jedeme jim na pomoc cca 90 km zpět.
Czech Subaru Team 24.1. 2010 - 21:13 hod..
-Klukům jsme pomohli. Vyrazili jsme na cestu do bivaku s tím, že se pokusíme splnit ještě nějaké úkoly. Aby ta penalizace nebyla tak hrozivá. Máme před sebou cca 300 km a aby toho nebylo málo, musíme ještě sehnat i benzín. Při plnění úkolů jsme najeli dalších 997 km. Cestou jsme projeli velmi nepříjemnou noční písečnou bouří, která omezovala orientaci téměř na nulu. Do cíle etapy dorážíme okolo sedmé hodiny ranní a s úlevou přijímáme informaci o odloženém startu na 13:00 hod., tak že pár hodin spánku přijde vhod po více jak 24 hodinové jízdě. Opět přicházejí infornace o nehodách - minimálně 3 posádky. Jednou z nich je i Slovenský tým - Raid Adventure team Slovakia, který měli velmi těžkou havárii, posádka je v nemocnici a Juraj Ulrich má pravděpodobně zlomený obratel. Těsně před spánkem přichází zpráva, že kousek od hranice se Západní Saharou, začalo velmi silně pršet, ani si nechceme představit průjezd této oblasti.
Czech Subaru Team 25.1. 2010 - 08:17 hod..
• 23.ledna 2010 – 8. etapa: Mhamid - Assa (Maroko) - 610 km
- Po celkem studené noci (-3st.C) se probouzíme do sobotního rána. Dnes nás čeká 8.etapa z Mhamid do Assa dlouhá 610 km, s limitem na splnění 12. hod.. Terén je opět velmi rozmanitý, střídá se písečná poušť s rozbitými kamenitými cestami a překonávali jsme několik zrádných brodů. Jak se večer dovídáme, tato trasa byla v roce 2007 součástí i slavné Rally Dakar. Po ujetí 191kilometrů, na jedné z mnoha kamenitých cest, jsme prorazili pneumatiku - což je náš první defekt v závodě. I přes náročnost se daří plnit, bez pouhých dvou, všechny připravené úkoly, s čímž jsme nadmíru spokojeni. Do cíle se dostáváme v čase 11 hodin 17 minut a tím pádem získáváme dalších 20 bonusových bodů. Po vyřízení nezbytné administrace následuje kontrola vozu, kde objevujeme poškozený levý zadní tlumič. Mezi tím se zvedá velký vítr, že musíme lépe zajišťovat stany a chránit si obličeje před nepříjemným pískem. Výměna tlumiče a servis vozu nám zabralo více času než jsme předpokládali, tak se nestíháme ani navečeřet a jdeme rovnou spát. Zítra máme před sebou více jak 600 km a jak pořadatelé avizovali, opět nás čeká těžký off road.
Czech Subaru Team 24.1. 2010 - 01:48 hod..
- v průběžném pořadí po 7.etapě jsme poskočili na 17. pozici.
Czech Subaru Team 24.1. 2010 - 07:10 hod..
• 22.ledna 2010 – 7. etapa: Tinerhir - Mhamid (Maroko) - 340km
- Sedmou etapu organizátoi odstartovali přesně v 7:00. My a naše Subaru vjíždíme do etapy v 7:25. Čeká nás 340 km a 36 úkolů. Povolený časový limit je krásných 12 hodin. Říkáme si, že tohle se dá zvládnout. Po zadání souřadnic do GPS ale zjišťujeme, že před sebou máme etapu, která se z 95% odehrává v těžkém horském terénu. Nejvyšší vrchol etapy je 2500 metrů nad mořem. Povrch i naše Subaru nám dovolují jet rychlostí i 156 km v hodině. Úsměv nám ale zamrzá. V některých úsecích (mimochodem i pěšky by měl člověk problém) se naše rychlost snižuje a pohybuje se kolem 14-20 km v hodině. Kamenité cesty plné zákeřných a prudkých stoupání, které střídají snad ještě prudší sjezdy. To je, panečku, adrenalin. Po tomhle "šoku" si zase užíváme 12 km úsek s vytočenou čtyřkou naplno. Krásy si ale užíváme i dalších, přibližně, 18 km. Projíždíme totiž velkou oázou uprostřed pouště. A tady máme opravdu problém udržet oči na cestě. Začínají se tu objevovat spousty místních fanoušků, kteří tu atmosféru dotvoří. Podobné záběry jsme viděli v TV při přenosech z Dakaru. A místní obyvatelstvo střídají spousty velbloudů, oslů, koz a ovcí. Pousmějeme se při vzpomínce na čtení Roadbooku ve kterém stálo, že za sražení velblouda můžeme zaplatit až 800 EURO pokutu. A tak má Jirka oči na stopkách. Místní lidé jsou velmi příjemní. Co nás ale překvapuje je to, že k příjemným připojujeme i marockou policii. Je to opravdu krásná a zajímavá země. Do cíle dojíždíme jako druzí. Lepší je pouze Raid Adventure Team Slovakia 1. Úspěšně jsme splnili 33 úkolů a náš celkový čas byl 8 hodin 17 minut. Opět se nám donesly nepříjemné zprávy. Dalších několik týmů opouští rallye kvůli technickým problémům. Ale naše Subaru je stále ve výborné kondici a tak doufáme, že nás v pořádku doveze až do cíle. Výsledky stále nevíme. Doufáme, že ráno organizátoři prozradí, jak si vedeme. Ještě bychom Vám všem chtěli moc poděkovat za Vaše vzkazy. Povzbuzují a ženou nás dál. Děkujeme.
Czech Subaru Team 22.1. 2010 - 23:22 hod..
- oficiální výsledky - po 6. etapě jsme zpět v první dvacítce a to na 19. místě
Czech Subaru Team 23.1. 2010 - 07:50 hod..
- zpráva o humanitární pomoci - AHU (afro-maďarské asociace) oznamuje, že dnes její kamion, který veze humanitární pomoc, dosáhl Marrakech a zítra bude pokračovat přes Agadir dále směrem k Mali.
- Neoficiální průběžné výsledky (top 10) po 6.etapě(21.1.2010) :
1. - 060 A www.homokdune.hu bemutatja (736 pont)
2. - 023 Green Network (728 pont)
3. - 070 We solve it_2 (714 pont)
4. - 059 We solve it_1 (713 pont)
5. - 001 Raid Adventure Team Slovakia_1 (703 pont)
6. - 111 Honvéd Dream Team (693 pont)
7. - 038 Snickers Team (690 pont)
8. - 065 Raid Adventure Team Slovakia_2 (662 pont)
9. - 041 Hungarian Dakar Team_1 (658 pont)
10. - 008 Americana Rent a Car (651 pont)
23.1.2010- 23:52 hod.
• 21.ledna 2010 – 6. etapa: Merzouga - Tinerhir (Maroko) -
- Vzhledem k tomu, že do 6. etapy startujeme až v 9:25 dopřáváme si ten luxus a snídáme. Vločkové kaše do "hrníčku" jsou lepší než celodenní pojídání musli tyčinek. Dnes nás čeká (zatím) nejnáročnější etapa. Splnění 36 úkolů s časovým limitem 8 hodin. Na dnešní etapě se organizátoři opravdu vyřádili. Celá etapa se nesla v duchu náročnosti jak po stránce technické, tak po té navigační. Byli pro nás připraveny průjezdy snad všemi možnými druhy terénu. Zajezdili jsme si v písečných dunách, následovaly štěrkové cesty, pak jsme se projeli po kamenitých i prašných pistách, vyšplhali do hor, překonali brody a jako třešinkou na dortu byla vyschlá koryta řek. Docíle přijíždíme po vypršení časového limitu. Důvodů je hned několik. Od drobných chybiček při tankování, přes odchylky v navigaci, po ztrátu výkonu motoru. Dnešní etapa byla opravdu náročná, ale hlavně prašná. Ke konci etapy jsme ztratili cca 40% výkonu motoru a to pro velmi zanešený vzduchový filtr. Ale i tak jsme projeli všechny navigační body a splnili převážnou většinu zadaných úkolů. Jaká bude penalizace si netroufáme odhadovat. Jediné, co je povzbuzující (alespoň pro nás) je to, že po příjezdu do cíle stojí v depu jen několik málo aut a valná většina posádek se ještě potýká s nástrahami tratě. Máme zprávy o tom, že nějaké týmy již musely závod kvůli technickým problémům opustit a slyšeli jsme i o prvních zranění. Tyto informace nejsou povzbuzující, ale věříme, že se nám vše zlé vyhne. Po večerním servisu je už Subaru v naprostém pořádku. My samozřejmě také a i přes vyčerpaní se těšíme na zítřejší etapu.
Czech Subaru Team 22.1. 2010 - 01:17 hod..
-Oficiální výsledky - po 5.etapě jsme na 21.místě
Czech Subaru Team 22.1. 2010 - 07:32 hod..
• 20.ledna 2010 – 5. etapa: Merzouga - Merzouga (Maroko) - 300km
- Dnešní etapu pořadatelé připravili v poušti nedaleko Merzougy. Startujeme v 10:00 a to přímo do měkkého saharského písku. Téměř okamžitě jsme v něm dvakrát uvízli, tak jako většina těch méně zkušených ze startovního pole. Po rychlém vyproštění musíme podhustit pneumatiky, jeden z domorodců nás obdaroval cennými radami jak se chovat na tomto jemném povrchu a snažil se nás naučit jak rozpoznat tvrdý podklad podle odstínu barvy písku - "no jo, tomu se to mluví, když tam žije (on by taky na poprvé nejspíš nepřešel pražskou magistrálu bez úhony)". Během několika málo kilometrů jsme si jízdu v dunách osvojili a nutno podotknout, že do konce etapy se nám nepovedlo zapadnout - ba naopak jsme si jízdu doslova užívali. Naše maximální rychlost na tomto povrchu byla 123km/hod - Subaru se v poušti chová až překvapivě skvěle. Nepříjemné překvapení přišlo za horizontem jedné z mnoha dun. Po celkem dlouhém skoku ze sedmi metrové duny jsme zapíchli celý předek Subaru, kdy nám šla vlna písku až přes čelní sklo. Na štěstí vše důležité přežilo bez úhony, akorát se zdržujeme čištěním chladičů a vzduchového filtru od písku, zbytek se pokusíme opravit až v cíli. Začíná nám být celkem teplo, venkovní teplota - 32st.C, chvílemi se teploměr uvnitř vozu vyšplhá k 45.st.C a nějak si nás oblíbili i mouchy. Najíždíme okolo 300km, v etapě jsme opět splnili převážnou většinu z 27 úkolů a do cíle se dostáváme krátce před patnáctou hodinou, čímž v pohodě stíháme pěti hodinový časový limit (4hod.52min.). Zdravíme všechny příznivce v Čechách.
Czech Subaru Team 20.1. 2010 - 16:17 hod..
- V průběžných výsledcích si i po čtvrté etapě držíme pozici na 18.místě.
Czech Subaru Team 21.1. 2010 - 09:21 hod..
- Neoficiální průběžné výsledky (top 10) - 21.1.2010- 9:40 hod.
1. 023 GREEN NETWORK (278 pont)
2. 001 Raid Adventure Team Slovakia_1 (262 pont)
3. 060 A www.homokdune.hu bemutatja (252 pont)
4. 014 CARCADE_2 (244 pont)
5. 065 Raid Adventure Team Slovakia_2 (244 pont)
6. 059 We solve it...1 (242 pont)
7. 070 We solve it...2 (242 pont)
8. 038 Snickers Team (237 pont)
9. 013 CARCADE_1 (234 pont)
10. 041 Hungarian Dakar Team_1 (223 pont)
• 19.ledna 2010 – 4. etapa: Nador - Merzouga (Maroko) - 671 km
- Konečně Afrika - po vylodění a nezbytném odbavení v Maroku jsme odstartovali mírně po 9 hodině. Ujeli jsme 760 km za 13 hodin 20 minut. Bylo to v časovém limitu avšak bez bonusových bodů (ale i bez penalizace). Splnili jsme většinu z dnešních 27 úkolů. Konečně jsme měli možnost užít si pořádný offroad po kamenitých pistách, v korytech vyschlých řek a přes vesničky bez velkých známek civilizace. I když auto dnes dostalo pořádně zabrat, tak ani po celkem důkladné prohlídce v cíly etapy jsme nezjistili žádné velké problémy. Čeká nás pouze běžná údržba. A vzhledem k tomu, že zítra startujeme až v 9 hodin, přesouváme ji na ráno. Dnes budeme čerpat nové síly a snad se i trochu vyspíme. Na zítra organizátoři připravují etapu Merzouga - Merzouga. Vzhledem ke změnám etap a komplikacím s úřady,nebyli organizátoři doposud schopni vydat oficiální průběžné výsledky, ale předpokládáme udržení se v první dvacítce. Doufáme, že se již zítra situace trochu uklidní a dozvíme se naše umístění v 2., 3. a snad i 4. etapě.
Czech Subaru Team 20.1. 2010 - 01:14 hod.
- Konečně jsme se dozvěděli průběžné výsledky a po třetí etapě jsme na 18. místě, bohužel ještě neznáme bodové rozestupy od našich soupeřů.
Czech Subaru Team 20.1. 2010 - 10:08 hod.
- uveřejnění změněných etap v Maroku:
2010.01.20. -- Merzouga - Merzouga
2010.01.21. -- Merzouga - Tinerhir
2010.01.22. -- Tinerhir - Mhamid
2010.01.23. -- Mhamid - Assa
2010.01.24. -- Assa - Tarfaya
2010.01.25. -- Tarfaya - Tatooine
2010.01.26. -- Tatooine - Cap Draa
2010.01.27. -- Cap Draa - Sidi Ifni
2010.01.28. -- Sidi Ifni - Tafraoute
2010.01.29. -- Tafraoute - Agadir (cíl závodu)
• 18.ledna 2010 – 3. etapa: Perpignan - Almeria - 1141 km
- Budíček máme ve 3:30. Ve 4:30 musíme být na rozpravě a už v 5:00 startujeme. Dnes se jela nejdelší etapa celého závodu (1141 km), ale hlavně poslední etapa v Evropě. Na splnění celé etapy, kde bylo připraveno 16 úkolů máme pouhých 14 hodin. Časový limit by nebylo možné dodržet při splnění všech úkolů. A tak se každý tým, i my, musí rozhodnout jaké z úkolů vynechá. Důležité je dojet včas a stihnout trajekt. Nám se podařilo do cíle v Almerii dojet 9 minut před čtrnáctihodinovým limitem. Výhoda nádrže našeho speciálu se ukázala již při předchozích etapách, ale dnes jsme ji ocenili asi nejvíce. Máme výhodu v tom, že se nemusíme tolik zdržovat tankováním jako ostatní týmy. Při délce etap a časových limitech jsme opravdu rádi za každou, ušetřenou minutu. I jídlo odbýváme a tak se v průběhu etapy velmi osvědčily především musli tyčinky. Při psaní této zprávy jsme již na palubě trajektu WISTERIA. V Marockém Nadoru bychom se měli vylodit 19.1. 2010 kolem 7:30. Tam se snad dozvíme výsledky a plán pozměněných etap v Maroku.
Czech Subaru Team 18.1. 2010 - 23:35 hod.
• 17.ledna 2010 – 2. etapa: Mantova – Mantova - Perpignan - 900 km
-Perpignan (Francie)- 13 st. C - dnešní etapa odstartovala v 8 hodin. Těsně před startem jsme se dozvěděli výsledky z první etapy, které nás mile překvapili - skončili jsme na skvělém 17. místě a tak jsme dnes startovali ze 17. pozice. Čekala nás etapa dlouhá rovných 900 km s časovým limitem 13 hodin a téměř dvacet náročných úkolů. Vzhledem k časovému limitu jsme od počátku nasadili tempo těsně pod hranicí maxima pro vyloučení ze soutěže. Podařilo se nám splnit velkou část úkolů, avšak některé jsme z taktických důvodů vynechali. Pozdní příjezd do cíle by znamenal větší ztrátu bodů. Do cíle etapy jsme dorazily po 12 hodinách a 36 minutách, čímž jsme získali dalších 20 cenných bodů. "Konečně zbude chvilka na jídlo." řekl Jirka. Výsledky z dnešní etapy budou k dispozici opět až při rozpravě před startem další etapy, neboť řada teamů ještě nedorazila do cíle. Náš speciál Subaru Leone 2000 je po technické stránce v naprostém pořádku. Zítra nás čeká start v 5 hodin ráno a délka etapy činí 1012 km. Nejdéle do 22 hod. musíme být na trajektu do Maroka. Všem příznivcům děkujeme za podporu a za zprávy, které nás moc těší. Zítra z Afriky.
Czech Subaru Team 17.1. 2010 - 23:02 hod.
• 16.ledna 2010 – 1. etapa: Budapest – Mantova – 833 km
- Po včerejších administračních a technických přejímkách jsme se dočkali startu na „City Park Ice Skating Rink“ (Városligeti Műjégpálya) v Budapešti. Náš vůz odstartoval v 9:50 se startovním číslem 17. Z počátku etapy, která vedla z Maďarska přes Slovinsko do Itálie, nás "na rozehřátí" čekali offroadové úkoly s geocatchingovými body. Letos stejně jako v předchozích ročnících, nás nejvíce úkolů čekalo hned po startu - první etapa jich obsahovala hned 17. Máme za sebou úspěšné splnění šestnácti úkolů. V rozdaném itineráři byly dva úkoly prohozené, tudíž pro splnění posledního úkolu bychom museli najet dalších, více jak 200 kilometrů a hrozilo by nestihnutí časového limitu. Ale i tak jsme najeli přes 900 km a do cíle první etapy se dostáváme chvíli před půlnocí. Následovala celkem důkladná kontrola vozu, při které jsme neshledali vůbec nic mimořádného. Při psaní této zprávy nám monitor ukazuje 17.1.2010 - 1:30. Ráno vstáváme v 6:00 a do druhé etapy odstartujeme v 8:00. Jelikož stále nedorazila všechna auta do bivaku, tak průběžné výsledky se pokusíme získat ráno před startem.
Czech Subaru Team 17.1.2010 - 01:38
-Podle ranních neoficialních výsledků jsme po první etapě na 17. místě s 78 body
Czech Subaru Team 17.1.2010 - 07:04
• 15.ledna 2010 – na předstartovní rozpravě 15 hodin před startem Rally Budapešť – Bamako 2010 bylo ředitelem závodu oznámeno, že proběhlo jednání na maďarských ministerstvech zahraniční a obrany.
Z důvodu výrazného zhoršení bezpečnostní situace v Mauretánii a Mali po teroristických útocích v posledním období je zde zakázána organizace závodu. Etapy, které měly vést přes tyto státy, budou nahrazeny dalšími etapami v Maroku. Cíl závodu bude 29. ledna v Agadiru. Jsme z této situace velmi zklamáni, ale oceňujeme, že Rally Budapešť – Bamako 2010 není kompletně zrušena, tak jako byla v roce 2008 ze stejných důvodů zrušena Rally Dakar. Organizátoři přislíbili, že učiní vše proto, aby alespoň humanitární pomoc dorazila na původní místo určení.
• 14. ledna 2010 — reportáž na TV PRIMA - v pátek 15.ledna od 17,40 hod. můžete na PRIMĚ - ZAK TV sledovat reportáž o našem teamu a účasti na Rally Budapešť—Bamako 2010.
• 14. ledna 2010 — poděkování - rádi bychom těsně před naším odjezdem poděkovali sponzorům, dárcům, kteří poskytli humanitární pomoc, všem příznivcům a především Alešovi Vaňkovi - našemu hlavnímu konstruktérovi. Velký dík také našim blízkým (zejména Jitce, Markétě a Lucce) za jejich obrovskou trpělivost a podporu.
• 7. ledna 2010 — START RALLY 16. ledna 2010 od 8 hod. - zahajovací ceremoniál Rally Budapešť-Bamako se uskuteční v centru Budapešti - v „City Park Ice Skating Rink“ (Városligeti Műjégpálya) - mapu naleznete zde.
• 6. ledna 2010 — již jen 10 dnů do startu závodu.
• 26. prosince 2009 — pořadatel závodu oznámil změnu místa startu závodu - podařilo se pro start zajistit prostory Hungaroringu nedaleko Budapeště.
• 24. prosince 2009 — všem našim sponzorům, příznivcům a fandům přejeme hezké Vánoce
• 16. prosince 2009 — tisková zpráva:
Plzeň 16. prosince 2009
SUBARU NA AFRICKÉ RALLY
Japonskou značku Subaru budeme moci sledovat v lednu nejen na 32. ročníku "Dakaru" v Jižní Americe, ale i na nefalšované africké rally. CZECH SUBARU TEAM se speciálem Subaru Leone 2,0 se přesně za měsíc, 16. ledna 2010, postaví na start 5. ročníku africké humanitární RALLY BUDAPEŠŤ--BAMAKO. Více než 9.000 km dlouhou trať účastníci této rally musí zdolat za 17 dnů. Trasa závodu vede z Maďarska, přes Slovinsko, Itálii, Francii, Španělsko, Maroko, Západní Saharu a Mauretánii do Mali. Během tohoto závodu teamy budou muset bojovat nejen se závějemi v Alpách a na pohoří Atlas (nejvyšší vrchol Džabal Tubkal je 4.167 m vysoký), bahnem, kamenitými pastami, jemným pískem a dunami na Sahaře, ale při etapách o délce až 1.012 km plnit náročné geocaching úkoly, za které se s v této soutěži sbírají rovněž cenné body. Součástí závodu je však i humanitární pomoc obyvatelům Mauretánie a Mali, které jsou jedny z nejchudších zemí světa. Jediný český zástupce v závodní kategorii "Race" bude právě již zmiňovaný plzeňský CZECH SUBARU TEAM. Soupeřem v této kategorii mu bude více než 80 teamů z celého světa. Prohlédnout si techniku, podpořit a rozloučit se s touto českou posádkou těsně před odjezdem můžete v Plzni 13. ledna a v Praze 14. ledna 2010.
• 16. prosince 2009 — setkání před odjezdem 13. a 14. ledna 2010 - leták naleznete zde. Srdečně zveme všechny příznivce a budeme rádi, pokud nás svojí účastí přijdete podpořit.
• 16. prosince 2009 — měsíc do startu Rally Budapest—Bamako 2010 – již jen měsíc nás dělí od startu této africké humanitární Rally. Dokončujeme přípravu—především auta. Máme za sebou několik testovacích jízd, na základě kterých jsme se rozhodli upravit zadní nápravu (mj. jsme původní silentbloky nahradili unibaly). Na našem speciálu Subaru Leone 2,0 je třeba ještě řadu detailů dopracovat, avšak z testování jsme přijeli nadšeni. Jízdní vlastnosti jsou skvělé a tak věříme, že máme velkou šanci na pěkné umístnění. Během závodu ujedeme více než 8.800 km a v předchozích ročnících cca polovina ze startovního pole do Bamaka vzhledem k obtížnosti závodu nedorazila. A tak i projet cílem je velký úspěch. My však máme větší ambice. Pomalu také připravujeme veškerý materiál, který budeme s sebou potřebovat - ať již se jedná o náhradní díly, tak i humanitární pomoc (pro 3. a 4. nejchudší zemi na světě - Mauretánii a Mali) a samozřejmě své osobní potřeby. Bohužel vzhledem k tomu, že nám „vypadl“ hlavní sponzor našeho teamu, máme přípravu složitější o shánění chybějících financí. Proto jsme rádi za jakoukoliv pomoc.
• 3. prosince 2009 — SUBARU před odjezdem na Rally Budapešť - Bamako 2010 - pokud budete mít zájem, tak jsme zorganizovali setkání pro sponzory, kamarády, příznivce a všechny ostatní, kteří budou chtít vidět s čím budeme startovat na Rally Budapešť - Bamako 2010 .
Setkání se uskuteční před plzeňským zastoupením Subaru, společností AUTWEC 13.1.2010 od 15 hod.
Společnosti AUTWEC tak děkujeme nejen za podporu našeho teamu, ale i za
prostor pro toto setkání.
Dnes byl také marketingovým ředitelem SUBARU ČR potvrzen termín a místo setkání v Praze o den později .
Kdo se tedy nedostane do Plzně, má možnost nás před odjezdem vidět ještě ve čtvrtek 14.ledna 2010 od 13 hod. v Praze, v Pekařské ul. před zastoupením SUBARU ČR.
SUBARU ČR děkujeme za poskytnutý prostor pro toto setkání.
Informace o setkání naleznete také zde a zde.
• 2. prosince 2009 — jen 45 dnů zbývá do našeho startu na Rally Budapešť—Bamako 2010.
• 2. prosince 2009 — SUBARU bude i na Dakaru—po letech bude značka SUBARU opět zastoupena také na Rally Dakar 2010. Pro tuto rally jsou připraveny dva speciály SUBARU Forester Elaion.
• 27. listopadu 2009 — partnerem našeho teamu se stává společnost AUTWEC PLZEŇ — autorizovaný prodej a servis vozů SUBARU pro Plzeňský kraj. Děkujeme za podporu a pomoc.
• 27. listopadu 2009 — dnes byla „uveřejněna“ první část „Roadbooku“, který obsahuje rady pro účastníky Rally Budapest—Bamako 2010. Zde je ke shlédnutí.
• 25. listopadu 2009 — očkování dokončeno - další nutnou část přípravy na naší africkou cestu máme ukončenu - dnes proběhlo poslední nutné očkování. Zde je přehled očkování, která absolvovali:
· žlutá zimnice (povinné očkování)
· hepatitida A+B (celkem 3 přeočkování pro dlouhodobý účinek)
· břišní tyfus
· meningitida A+C
· vzteklina (celkem 3 přeočkování)
S sebou již také připravujeme mj. lékárničku, ve které nechybí prostředek na dezinfekci vody, injekční stříkačky a jehly (abychom v případě potřeby měli sterilní), teploměr a řada další „zátěžě“, kterou doufejme nebudeme potřebovat.
• 18. listopadu 2009 — Autosport Expo 2009 - ve dnech 24. - 29. 11. proběhne v Budaörs výstava Autosport Expo 2009, na které bude mít stánek pořádající agentura Rally Budapest - Bamako.
• 6. listopadu 2009 — dalším partnerem, který nám poskytnul produktovou podporu se stal dovozce amerických energetických žvýkaček VE2 Energy - žvýkačky proti únavě a vyčerpání s vysokým obsahem guarany a kofeinu. Děkujeme za podporu.
• 3. listopadu 2009 — bylo uveřejněno kompletní znění pravidel (v angličtině) závodu Rally Budapest - Bamako 2010. Ke stažení zde.
• 14. října 2009 — palivová nádrž pro náš speciál - rozhodnuto, nádrž pro náš „africký“ speciál bude mít objem téměř 300 l. Vzhledem k avizovaným komplikacím resp. špatnou dostupností benzínu v poslední části závodu, jsme se rozhodli nic neponechat náhodě a připravili jsme pro náš vůz objemnou nádrž. Budeme tak mít možnost v autě celkovou zásobu paliva větší než 300 litrů.
• 11. října 2009 — dalším partnerem, který podporuje náš team je Speedpro & RallyBazar competition shop. Děkujeme.
• 3. října 2009 — křídla na cestu a energii při přípravách nám dodává Red Bull. Dalším naším produktovým partnerem pro Rally Budapest - Bamako 2010 je společnost Red Bull Česká republika, s.r.o., které rovněž moc děkujeme.
• 3. října 2009 — sušené maso Beef Jerky a sušené mořské plody pro naši cestu nám poskytla společnost Ing. David Musil, DM-TRADE - dovozce sušeného masa Beef Jerky, žitných kostiček Kubeti, pečených koleček Bruschtte Maretti a sušených mořských plodů. Děkujeme.
• 25. září 2009 — naším dalším partnerem pro Rally Budapest—Bamako se stává společnost Kerio Technologies s.r.o. Americko-česká společnost, která se pohybuje na trhu se softwarovými nástroji na zabezpečení internetové komunikace již od roku 1997. Je jedním z hlavních výrobců bezpečnostního internetového softwaru pro malé a střední podniky, se specializací na síťové firewally a bezpečnost interní firemní komunikace. Hlavními produkty Kerio Technologies jsou Kerio WinRoute Firewall zajišťující profesionální ochranu dat společností a groupwarový server Kerio MailServer, alternativa k Microsoft Exchange, jenž je zároveň atraktivní volbou pro platformy Mac a Linux. Společnosti Kerio technologies děkujeme za podporu našeho temu.
• 16. září 2009 — po našich několikaletých výborných zkušenostech v seriálu Mistrovství ČR off road maratón s bateriemi BANNER Running Bull jsme se rozhodli stejné baterie použít i pro naší účast v Rally Budapest-Bamako. Dnes jsme se dohodli se zastoupením tohoto rakouského výrobce autobaterií v ČR a BANNER BATERIE ČR se tím stává dalším z našich partnerů. Moc děkujeme za podporu.
• 4. - 6. září 2009 — tento víkend se v Bratronicích u Kladna uskutečnila ARO off road show. Vzhledem k probíhajícímu Subaru srazu v Třeboni jsme se této akce zúčastnili až v neděli. Ale Subaru bylo zastoupeno i zde - nejen naším ,reklamním´Budapest - Bamako Foresterem, ale např. i čtyřkolkami RAM 520 se šipčkovými motory Subaru.
• 4. - 6. září 2009 — Velký letní Subaru sraz pro celou rodinu—tento víkend se uskutečnil celostátní Subaru sraz, kterého jsme se také zúčastnili (spolu s dalšími cca 90 auty a třemi stovkami příznivců tohoto japonského výrobce). Hlavní program byl v sobotu. V 8,30 hod. jsme s seli na zámku Třeboň. Následovala ,spanilá jízda´a přesun na plochu v Dyníně, kde probíhaly soutěže pro dospělé (sprint, slalom) i děti. Až do 14. hod. zde byli i zástupci Policie ČR s měřící technikou. Druhá skupina si vyzkoušela kluznou plochu v Českých Budějovicích. Následovala off road vyjížďka, na kterou jsme se těšili asi nejvíce. Večer byla bohatá tombola a příjemná zábava. Více informací na www.subarufanclub.cz .
• 12. srpna 2009 — pneumatiky GENERAL TIRE - rozhodnuto též o obutí našich speciálů. Pro naší účast v Rally Budapest—Bamako použijeme pneumatiky značky GENERAL TIRE specializující se na obutí pro 4x4 a SUV vozy. Za poskytnutí pneumatik pro náš tým děkujeme společnosti Barum Continental spol. s r.o.
• 10. srpna 2009 — navigace Garmin - po dlouhém vybírání, jaké navigace pro naší účast v Rally Budapest—Bamako zvolit, jsme nakonec vybrali Garmin Oregon 300. Dnes jsme pořídili 3 ks těchto přístrojů. Děkujeme zástupcům společnosti Picodas Praha spol. s r.o. - zastoupení Garmin pro ČR.
• 9. srpna 2009 — Budapest-Bamako 2010: Královny krásy proti armádě
Na tiskové konferenci v Budapešti ohlásili Zsuzsa Budai, Miss Universe Maďarsko 2009 a Orsolya Serdült, Miss World Maďarsko 2009 svou účast na světově největší trans-saharské rally. Pod hlavičkou Miss Hungary Touareg Rally Team se zúčastní dalšího ročníku soutěže Budapešť-Bamako.
"Naším cílem je zvítězit jak v soutěžní, tak v charitativní kategorii," uvedla Zsuzsa Budai, která získala řidičský průkaz ani ne před rokem. "Chceme ukázat, že i ženy si umějí s velkými výzvami poradit stejně dobře jako muži," dodává Orsolya Serdült, která bude zastávat post navigátora, protože sama ještě řidičský průkaz nemá. Soutěž dlouhou 8500 kilometrů absolvují ve vozidle Volkswagen Touareg.
Obě krásky hned i poznali dvou obávaných protivníků. Maďarský ministr obrany, Dr.. Imre Szekeres zveřejnil plány na účast maďarského armádního týmu Dream Team Honvéd na rally Budapešť-Bamako. Na startu se 16. ledna v Budapešti představí seržant Orsolya Serdült s vozem Nissan Navara. Jde o vůz, s kterým úřadující maďarský šampión Lászlo Palik úspěšně absolvoval Rally Dakar. Kromě technické podpory se Palik stará i o trénink armádních jezdců.
Původně měli vojáci startovat na Dakaru 2010, později se však rozhodli pro změnu. Trasa soutěže Budapešť-Bamako je pro potřeby armádního programu vhodnější než současný Dakar. "Soutěž je fyzicky a psychicky stejně náročná jako Dakar, ale africký terén je podobný tomu v Iráku či Afghánistánu, kde také v současnosti působí maďarské jednotky," vysvětloval rozhodnutí Dr. Szekeres.
Během téže tiskové konference oznámila televizní stanice RTL Klub svůj záměr vysílat denní souhrn během celé soutěže. RTL Klub se během posledních let ve velké míře věnoval Dakaru, proto toto rozhodnutí způsobilo menší šok. "Rally Budapešť-Bamako nahradila Dakar v srdcích lidí. Nyní nadešel čas dostat ji i na jejich obrazovky, "vyjádřil se Barna Héder, sportovní ředitel televize.
Rally Budapešť-Bamako začala jako soutěž bláznů na Trabanech, Ladách či zmrzlinářských dodávkách. V posledních letech se však změnila a stále častěji se na startu objevují seriózní soutěžní off-roady a poloprofesionální týmy. Navzdory změnám zůstává soutěž věrná svým zásadám a umožňuje start posádkám na všemožných netradičních vozidlech. "Cílem naší soutěže je zachovat ducha původních afrických vytrvalostních soutěží," řekl její ředitel András Polgár, který úvodní edici absolvoval s Trabantem z roku 1979.
• 5. - 6. června 2009 — v těchto dnech proběhl v Třeboni Subaru sraz. V pátek se uskutečnila valná hromada klubu a volba nového předsedy. Sobota byla ve znamení příprav velkého letního Subaru srazu, který proběhne opět v Třeboni ve dnech 4. - 6. září 2009. Všechny majitele a příznivce vozů Subaru na tento velký letní sraz zveme.
• 4. června 2009 — dnes proběhla valná hromada Plzeňské sportovní unie. Náš sportovní klub je prostřednictvím PSU členem ČSTV. Na valné hromadě byl schválen rozpočet PSU, odsouhlasen klíč k rozdělení dotací z ČSTV a projednán návrh změn stanov.
• 28. května 2009 — reportáž z Rally Budapest Bamako 2009 v televizi - od včerejška po dobu 5 týdnů můžete sledovat na kanálu Travel Channel každou středu od 21 hod. reportáž z letošního závodu Rally Budapest Bamako.
• 28. května 2009 — další očkování pro Rally Budapest—Bamako 2010—dnes jsme absolvovali další očkování, která jsou pro cestu do této části Afriky nezbytná. Proběhlo přeočkování proti žloutence typu A a B a očkování proti žluté zimnici. Příští očkování nás čeká v září a říjnu.
• 28. května 2009 — 24 hodinový off road maratón v Dobřanech u Plzně - jak jsme avizovali, minulý víkend se náš team zúčastnil tohoto závodu. Nakonec jsme obdrželi nabídku na pronájem našeho loňského vítězného speciálu Nissan Patrol/Audi 4,2 a této nabídky jsme využili.
Náš team se tedy závodu zúčastnil se stařičkým Suzuki Samurai. Od počátku závodu jsme se s tímto doslova směšným veteránem drželi na předních místech. Nakonec jsme poté, co se nám rozlomila zadní náprava a praskla nádrž, museli ze závodu odstoupit. Ale i tak jsme se z předchozího průběžného prvního místa propadli jen na konečné 5. místo. I z tohoto umístění máme radost a závod jsme si opravdu užili.
Posádka, která si pronajala našeho „neporazitelného Batmana“ skončila na velmi pěkném 6. místě. Na to, že celá tato posádka se podobného závodu zúčastnila úplně poprvé, je to jistě velký úspěch. Náš Nissan s motorem Audi opět nezklamal a žádné vážnější technické problémy se na tomto voze ani po 24 hodinách závodu neprojevily.
• 10. května 2009 — dovoluji si všechny příznivce off road pozvat na 12. ročník legendárního 24 hodinového závodu off road maraton v Dobřanech u Plzně. Start tohoto závodu je v sobotu 23. května ve 12 hodin. Také tohoto závodu se náš team zúčastní.
Více informací naleznete zde: www.offroadmaraton.cz a plakát k závodu je zde.
• 7. května 2009 — dnes byla upřesněna trasa závodu Rally Budapest - Bamako 2010 - více na stránkách organizátora závodu
Přehlednou mapku trasy pro kategorii Racing zde: www.youtube.com
A zde je mapa na googlemaps
Start závodu je potvrzen na 16. ledna 2010 v 9 hodin v centru Budapešti.
Délka rally byla taktéž upřesněna—čeká nás cca 8.500 km.
• 30. dubna 2009 — aktivace domény a webových stránek www.subaruteam.cz
• 29. dubna 2009 — tak a první očkování mám za sebou—začal jsem žloutenkou (A i B). Mám rozpis očkování. Další mi čeká 27. května—to bude přeočkování žloutenky a s největší pravděpodobností dostanu i očkování proti žluté zimnici. Další přeočkování proti žloutence mi čeká v říjnu a na podzim ještě přijde na řadu i břišní tyfus a meningokok A+C. Ještě promyslet antimalarika … Celkem to zatím vypadá, že se vejdeme se všemi očkováními do cca 7—8 tis. na osobu.
• Duben 2009 — závoďák začíná trochu vypadat jako závoďák. Motor, převody, nápravy jsou zpět v autě. Ale v interiéru není vůbec nic. Vymýšlíme, jak zvýšit zásobu paliva (dojezd). V posledních etapách závodu máme očekávat nedostatek benzínu. Nafty je tam dost, ale ta patří do kamen a do autobusu, ne do závoďáku. Takže, musíme mít možnost natankovat alespoň 200 litrů. Čeká nás ještě moc práce.
V létě bychom rádi vyjeli testovat auto do Transylvánie a na Slovensko do prostoru zvaného Slovenský dakar.
• Březen 2009 — už pár víkendů trávíme na dílně - budoucí závoďák už nemá v sobě motor, ani převody, ani nápravy, prostě nic. Ne, že by sériové Sůbo nebylo jako stvořené pro takový závod, ale chceme mít jistotu a také, přeci jen, to naše, které „obětujeme“ na závod už má nějaký ten rok za sebou. A navíc, každé ušetřené deko na váze je dobré. Málem bych zde zapomněl zmínit dalšího kolegu z našeho teamu—šéfkonstruktéra s hlavou plnou skvělých nápadů - Aleše Vaňka. Bez něj bychom to měli na dílně výrazně těžší. Aleši moc děkujeme, škoda, že s námi nebudeš i v Africe.
• Březen 2009 — platíme startovné - na jednu posádku to (vzhledem ke kurzu koruny) dělá cca 55 tis. Kč. Jsme v tom tedy za 110 tis. Jasně turistická kategorie je výrazně levnější, ale vy byste nechtěli závodit ? No, teď už se couvnout nedá :-). Manželky a přítelkyně se s naším úletem už začínají vyrovnávat—vědí, že to myslíme vážně.
• Únor 2009 — další informační schůzka s Mílou Janáčkem, který se právě vrátil z Rally Budapest—Bamako 2009 (Hummer Racing Team). Vyzvídáme, koukáme na fotky, povídáme. Díky Mílovi máme zase o kus lepší představu, co nás za necelý rok čeká.
• Leden 2009 — je to tady. Už je možné se přihlásit do závodu na rok 2010. Přihlašuji první auto, tedy CZECH SUBARU TEAM (já a Strejdy). Volám z auta Mírovi. Ptám se, zda by nechtěl jet do Afriky na rally. Říká proč ne ? O závodě vlastně zatím nic neví. V rychlosti mu řeknu základní info o tomto rally (vše jen po telefonu, hovor trval necelých 5 minut). A říká ANO. Hned přihlašuji CZECH SUBARU TEAM II. A jsme čtyři—já, Strejdy, Zajdy a Míra.
A co zajímavého se ještě událo v lednu 2009—jasně, start Rally Budapest—Bamako 2009. To si nemůžeme nechat ujít—tedy já se Strejdym. Jedeme tam spolu s českým Hummer Racing Teamem. Ten je k nepřehlédnutí—7 kousků Há dvojek … To byste museli vidět. Získáváme další cenné zkušenosti a informace nejen o organizaci závodu. S Hummer Racing Teamem se dostáváme i na Hungaroring—je to zážitek, projet se po okruhu. Pak už start … Neuvěřitelná atmosféra. Strašně, strašně nás mrzí, že se závodu zúčastníme až další rok. Vzhledem k tomu, že se v jednom Hummeru uvolnilo místo, dostáváme nabídku—můžeme jet hned. Bohužel máme pracovní povinnosti :-(. Ale první kus závodu jedeme tajně také. Nevíme kam přesně se jede, neznáme GPS souřadnice ani nemáme itinerář. Po startu asi 4. závodního auta z kategorie racing se vydáváme s mým služebním Subaru Outback za ním. Proplétáme se Budapeští a máme strach, abychom jej neztratili. Je fuč, zajel k benzince—takhle se závodí … :-) ? Čekáme na dálnici za Budapeští na další auto z kategorie racing. Konečně, vyrážíme k Vezsprému, kde má být off road vložka :-) a první úkoly. Outback opět nezklamal—myslím, že kdybychom vyjeli rovnou naostro do závodu s touto sériovkou na LPG :-), měli bychom šanci na dobré umístění—Toyotám, Mišákům či Defíkům se s přehledem i v terénu vyrovnáme, jen jsme o kus rychlejší. SUBARU je správná volba … No, nic, čeká nás ještě spousta práce. Ať už je leden 2010.
• Prosinec 2008 — tak a vypadá to, že jsme „zblbli“ dalšího - Zajdy (Jirka Zajdák) jde do toho s námi. Tedy stává se prvním členem posádky druhého vozu a tak vlastně už vzniká CZECH SUBARU TEAM II. Kdo ale pojede s ním ?
Já stále sleduji web organizátorů, abychom byli přihlášeni jako jedni z prvních do kategorie racing pro Rally Budapest—Bamako 2010. Už nic neponecháme náhodě.
• Listopad 2008 — už jsme se smířili s tím, že Rally Budapest—Bamako 2009 se nezúčastníme. Ale v lednu 2010 100% jedeme . Mooooc se těšíme.
• Říjen 2008 — zjišťujeme, že Rally Budapest—Bamako 2009 je v kategorii Racing beznadějně plné a ani přes známosti se nám nedaří s jistotou do soutěže přihlásit. A v turistické kategorii se nám jet nechce. Když něco děláme, tak pořádně, nejedeme na výlet.
• Říjen 2008 — rozhodli jsme se, že do toho jedeme :, tedy já (Robert Löwy) a Jirka Strejc. Jasně, s jakým autem ? No, to nebyla těžká volba. Co jiného než SUBARU.
• Září 2008 — tak jsem přemluvil Jirku Strejce, že se setkáme s těmi, kteří se Rally Budapest—Bamako již zúčastnili. Ještě v září proběhla informační schůzka, kde jsme se dozvěděli základní informace (spoustu jsme toho už před tím nastudovali na různých webových stránkách).
• Červenec 2008 — napadla mi ta bláznivá myšlenka zúčastnit se Rally Budapest—Bamako. Zpočátku o tom nikdo nechtěl ani slyšet, ale …
zápisky od R.Löwyho a Czech Subaru Teamu